✅افزایش #ضریب_حقوق و مزایای کارمندان در سال ۱۳۹۷ تا #بیست_درصد (%۲۰)
تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه:
⭕️تصمیم گرفتیم طرح #افزایش_پلکانی حقوق کارمندان تدوین شود به گونه ای که مثلا:
🔸کسی که دو میلیون تومان حقوق می گیرد ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشد
🔸و درآمد دو میلیون و سیصد هزار تومان مشمول افزایش ۱۸ درصد شود.
🔸و این روند ادامه داشته باشد تا سقف ۵ میلیون تومان.
🔸و کسی که ۵ میلیون تومان درآمد دارد دیگر رشد و افزایش شاملش نشود.
💢جزییات: goo.gl/7xNWHS
تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه:
⭕️تصمیم گرفتیم طرح #افزایش_پلکانی حقوق کارمندان تدوین شود به گونه ای که مثلا:
🔸کسی که دو میلیون تومان حقوق می گیرد ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشد
🔸و درآمد دو میلیون و سیصد هزار تومان مشمول افزایش ۱۸ درصد شود.
🔸و این روند ادامه داشته باشد تا سقف ۵ میلیون تومان.
🔸و کسی که ۵ میلیون تومان درآمد دارد دیگر رشد و افزایش شاملش نشود.
💢جزییات: goo.gl/7xNWHS
shenasname.ir
گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور (برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی)
رسول رضایی، بخشنامه، تصویبنامه، رأی دیوان عدالت اداری، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور،
ماده 51 -
ساعت كار در اين قانون مدت زماني است كه كارگر نيرو يا وقت خود را به منظور انجام كار در اختيار كارفرما قرارمي دهد به غير از مواردي كه در اين قانون مستثني شده است ساعات كار كارگران در شبانه روز نبايداز 8 ساعت تجاوز نمايد .
تبصره 1 - كارفرما با توافق كارگران ، نماينده يا نمايندگان قانوني آنان مي تواند ساعات كار را در بعضي از روزهاي هفته كمتر از ميزان مقرر و در ديگر روزها اضافه بر اين ميزان تعيين كندبه شرط آنكه مجموع ساعات كار هر هفته از44 ساعت تجاوز نكند .
تبصره 2 - در كارهاي كشاورزي كارفرما مي تواند با توافق كارگران نماينده يا نمايندگان قانني آنان ساعات كار در شبانه روز باتوجه به كار ، عرف و فصول مختلف تنظيم نمايد .
ساعت كار در اين قانون مدت زماني است كه كارگر نيرو يا وقت خود را به منظور انجام كار در اختيار كارفرما قرارمي دهد به غير از مواردي كه در اين قانون مستثني شده است ساعات كار كارگران در شبانه روز نبايداز 8 ساعت تجاوز نمايد .
تبصره 1 - كارفرما با توافق كارگران ، نماينده يا نمايندگان قانوني آنان مي تواند ساعات كار را در بعضي از روزهاي هفته كمتر از ميزان مقرر و در ديگر روزها اضافه بر اين ميزان تعيين كندبه شرط آنكه مجموع ساعات كار هر هفته از44 ساعت تجاوز نكند .
تبصره 2 - در كارهاي كشاورزي كارفرما مي تواند با توافق كارگران نماينده يا نمايندگان قانني آنان ساعات كار در شبانه روز باتوجه به كار ، عرف و فصول مختلف تنظيم نمايد .
ماده 53 -
كار روز كارهائي است كه زمان انجام آن از ساعت 6 بامداد تا22 مي باشد و كار شب كارهائي است كه زمان انجام آن بين 22 تا 6بامداد قرار دارد .
كار مختلط نير كارهائي است كه بخشي از ساعات انجام آن درروز و قسمتي از آن در شب واقع مي شود .
در كارهاي مختلط ساعاتي كه جزء كار شب محسوب مي شود كارگر از فوق العاده موضوع ماده 58 اين قانون استفاده مي نمايد .
كار روز كارهائي است كه زمان انجام آن از ساعت 6 بامداد تا22 مي باشد و كار شب كارهائي است كه زمان انجام آن بين 22 تا 6بامداد قرار دارد .
كار مختلط نير كارهائي است كه بخشي از ساعات انجام آن درروز و قسمتي از آن در شب واقع مي شود .
در كارهاي مختلط ساعاتي كه جزء كار شب محسوب مي شود كارگر از فوق العاده موضوع ماده 58 اين قانون استفاده مي نمايد .
ماده 55 -
كار نوبتي عبارت است از كاري كه در طول ماه گردش دارد ، به نحوي كه نوبتهاي آن در صبح يا عصر يا شب واقع مي شود .
كار نوبتي عبارت است از كاري كه در طول ماه گردش دارد ، به نحوي كه نوبتهاي آن در صبح يا عصر يا شب واقع مي شود .
ماده 56 -
كارگري كه در طول ماه به طور نوبتي كار مي كند و نوبتهاي كار وي در صبح وعصر واقع مي شود10% و چنانچه نوبتها در صبح و عصر و شب قرار گيرد ، 15% و در صورتكيه نوبتها به صبح و شب و ياعصر و شب بيفتد5/22% علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت كاري دريافت خواهد كرد .
كارگري كه در طول ماه به طور نوبتي كار مي كند و نوبتهاي كار وي در صبح وعصر واقع مي شود10% و چنانچه نوبتها در صبح و عصر و شب قرار گيرد ، 15% و در صورتكيه نوبتها به صبح و شب و ياعصر و شب بيفتد5/22% علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت كاري دريافت خواهد كرد .
ماده 57 -
در كار نوبتي ممكن است ساعات كار از 8 ساعت درشبانه روز و چهل و چهار ساعت در هتفه تجاوز نمايد ، لكن جمع ساعت كار در چهار هفته متوالي نبايد از176 ساعت تجاوز كند .
در كار نوبتي ممكن است ساعات كار از 8 ساعت درشبانه روز و چهل و چهار ساعت در هتفه تجاوز نمايد ، لكن جمع ساعت كار در چهار هفته متوالي نبايد از176 ساعت تجاوز كند .
ماده 58 -
براي هر ساعت كار در شب تنها به كارگران غيرنوبتي 35% اضافه بر مزد ساعت كار عادي تعلق مي گيرد .
براي هر ساعت كار در شب تنها به كارگران غيرنوبتي 35% اضافه بر مزد ساعت كار عادي تعلق مي گيرد .
ماده 62 -
روز جمعه ، روز تعطيل هفتگي كارگران با استفاده ازمزد مي باشد .
تبصره 1 - در امور مربوط به خدمات عمومي نظير آب ، برق ، اتوبوس راني ويادر كارههائيكه حسب نوع يا ضوررت كار و يا توافق طرفين ، به طور مستمر روز ديگري براي تعطيل تعيين شود همان روز در حكم روز تعطيل هفتگي خواهد بود و به هرحال تعطيل يك روزمعين درهفته اجباري است 0
كارگراني ك به هر عنوان به اين ترتيب روزهاي جمعه كارمي كنند در مقابل عدماستفادهاز تعطيل روز جمعه 40% اضافه بر مزد دريافت خواهند كرد .
تبصره 2 - در صورتكيه روزهاي كار در هفته كمتر از شش روز باشد مزد روز تعطيل هفتگي كارگر كعادل يك ششم مجموع مزد يا حقوق دريافتي وي در روزهاي كار در هفته خواهد بود .
تبصره 3 - كارگاههائي كه با انجام 5 روز كار در هفته و44 ساعت كار قانوني كارگرانشان از دو روز تعطيل استفاده مي كنند ، مزد هر يك ازدو روز تعطيل هفتگي برابر با مزدروزانه كارگران خواهدبود .
روز جمعه ، روز تعطيل هفتگي كارگران با استفاده ازمزد مي باشد .
تبصره 1 - در امور مربوط به خدمات عمومي نظير آب ، برق ، اتوبوس راني ويادر كارههائيكه حسب نوع يا ضوررت كار و يا توافق طرفين ، به طور مستمر روز ديگري براي تعطيل تعيين شود همان روز در حكم روز تعطيل هفتگي خواهد بود و به هرحال تعطيل يك روزمعين درهفته اجباري است 0
كارگراني ك به هر عنوان به اين ترتيب روزهاي جمعه كارمي كنند در مقابل عدماستفادهاز تعطيل روز جمعه 40% اضافه بر مزد دريافت خواهند كرد .
تبصره 2 - در صورتكيه روزهاي كار در هفته كمتر از شش روز باشد مزد روز تعطيل هفتگي كارگر كعادل يك ششم مجموع مزد يا حقوق دريافتي وي در روزهاي كار در هفته خواهد بود .
تبصره 3 - كارگاههائي كه با انجام 5 روز كار در هفته و44 ساعت كار قانوني كارگرانشان از دو روز تعطيل استفاده مي كنند ، مزد هر يك ازدو روز تعطيل هفتگي برابر با مزدروزانه كارگران خواهدبود .
سوال افراد به شکل شیفتی هستند و درطول هفته با زمان تعیین شده 44 ساعت را پر نمی کنند
وروزجمعه هم می ایندبرای پر شدن 44 ساعت
حالا برای روز جمعه پرداخت چگونه باشد
ممنون میشم در صورت امکان در خصوص میزان کارکرد ، میزان اضافه کاری ، تعطیل کاری و حق شیفت هر 4 نفر راهنمایی بفرمایید .
با تشکر
پاسخ استاد عزیززاده
در مورد تعطیل کاری و اضافه کاری پرسنل نوبتی و یا شیفتی لازم به ذکر است که تعیین ساعت کار با کارفرما است و بعضی روز ها را می توان بیشتر و یا کمتر از ساعت کار عادی در نظر گرفت ولی در کل در طول هفته نباید از 44ساعت کار در هفته تجاوز کند ودر ضمن روز جمعه نیز روز تعطیل هفتگی کارگر با استفاده از مزد می باشد و اگر برای کارگران روز جمعه به عنوان روز کاری از سوی کارفرما تعیین شود برابر مقررات باید روز معین و مستمر دیگری را به عنوان روز تعطیل هفتگی برای کارگران تعیین کرد که طبعا در این صورت آن روز در حکم روز جمعه خواهد بود و دستمزد روز جمعه چهل در صد بیشتر از دستمزد روز عادی است .به عبارتی برای محاسبه دستمزد روز جمعه تمام ساعات کاری روز جمعه به عنوان اضافه کاری در نظر گرفته می شود. در این حالت کار در اولین ساعت در حکم اضافه کار خواهدبود.
@laborrelations
وروزجمعه هم می ایندبرای پر شدن 44 ساعت
حالا برای روز جمعه پرداخت چگونه باشد
ممنون میشم در صورت امکان در خصوص میزان کارکرد ، میزان اضافه کاری ، تعطیل کاری و حق شیفت هر 4 نفر راهنمایی بفرمایید .
با تشکر
پاسخ استاد عزیززاده
در مورد تعطیل کاری و اضافه کاری پرسنل نوبتی و یا شیفتی لازم به ذکر است که تعیین ساعت کار با کارفرما است و بعضی روز ها را می توان بیشتر و یا کمتر از ساعت کار عادی در نظر گرفت ولی در کل در طول هفته نباید از 44ساعت کار در هفته تجاوز کند ودر ضمن روز جمعه نیز روز تعطیل هفتگی کارگر با استفاده از مزد می باشد و اگر برای کارگران روز جمعه به عنوان روز کاری از سوی کارفرما تعیین شود برابر مقررات باید روز معین و مستمر دیگری را به عنوان روز تعطیل هفتگی برای کارگران تعیین کرد که طبعا در این صورت آن روز در حکم روز جمعه خواهد بود و دستمزد روز جمعه چهل در صد بیشتر از دستمزد روز عادی است .به عبارتی برای محاسبه دستمزد روز جمعه تمام ساعات کاری روز جمعه به عنوان اضافه کاری در نظر گرفته می شود. در این حالت کار در اولین ساعت در حکم اضافه کار خواهدبود.
@laborrelations
Forwarded from کارگاه آموزشی (Mahjoub j)
#کارگاه ها و برنامه هفتگی #گروه #انجمن_صنفی #مدیران...باعضویت بیش از 4000نفردر #تلگرام و8000 نفردر #لینکدین( #مدیران و #فرهیختگان #دانشگاهی بابیش از 800 #نشست #تبادل_تجربه)
✅مستندات ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۶ دستگاههای اجرایی
@laborrelations
🔸دستورالعمل نحوه ارزیابی عملکرد سطح ملی و استانی (http://t2lbot.ir/630804)
🔹شاخصهای عمومی ارزیابی عملکرد سطح ملی و استانی (http://t2lbot.ir/630805)
🔸شاخصهای اختصاصی ارزیابی عملکرد (http://t2lbot.ir/630806)
🔹برشهای استانی شاخصهای اختصاصی (http://t2lbot.ir/630807)
🔸اطلاعیهها+ شیوههای ارزیابی (http://t2lbot.ir/630808)
🔹برگزاری جشنواره شهید رجایی ۹۷ (http://t2lbot.ir/630809)
@laborrelations
🔸دستورالعمل نحوه ارزیابی عملکرد سطح ملی و استانی (http://t2lbot.ir/630804)
🔹شاخصهای عمومی ارزیابی عملکرد سطح ملی و استانی (http://t2lbot.ir/630805)
🔸شاخصهای اختصاصی ارزیابی عملکرد (http://t2lbot.ir/630806)
🔹برشهای استانی شاخصهای اختصاصی (http://t2lbot.ir/630807)
🔸اطلاعیهها+ شیوههای ارزیابی (http://t2lbot.ir/630808)
🔹برگزاری جشنواره شهید رجایی ۹۷ (http://t2lbot.ir/630809)
shenasname.ir
دستورالعمل نحوه ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی ملی و استانی بر اساس شاخصهای عمومی و اختصاصی سال 1396 (بخشنامه شماره 1597737…
رسول رضایی، بخشنامه، تصویبنامه، رأی دیوان عدالت اداری، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور،
✅نحوه محاسبه مالیات بر عیدی کارگران مشمول قانون کار در سال ۹۶➕ کسورات مالیات از آن @laborrelations
✍️مدت پرداخت و میزان مقرری بیمه بیکاری
✅الف- جمع مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری اعم از دوره اجرای آزمایشی و یا دائمی آن برای مجردین حداکثر (36) ماه و برای متأهلین یا متکفلین حداکثر (50) ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه و به شرح جدول ذیل می باشد:
جدول سابقه پرداخت حق بیمه حداکثر مدت استفاده از مقرری جمعا با احتساب دوره های قبلی سابقه پرداخت حق بیمه حداکثر مدت استفاده از مقرری جمعاً با احتساب دورههای قبلی برای مجردین برای متأهلین یا متکفلین
📝 از 6 ماه لغایت 24ماه 6 ماه 12 ماه
📝 از 25 ماه لغایت 120 ماه 12ماه 18 ماه
📝 از 121 ماه لغایت 180 ماه 18ماه 26ماه
📝 از 181 ماه لغایت 240ماه 26ماه 36ماه
📝 از 241ماه به بالا 36 50ماه
@laborrelations
لازم به ذکر است افراد مسن مشمول قانون بیمه بیکاری که در هنگام وقوع بیکاری دارای 55 سال سن و یا بیشتر باشند به استناد ماده 10 آئین نامه اجرایی این قانون در صورت عدم اشتغال تا رسیدن به سن بازنشستگی مقرری بیمه بیکاری آنان ادامه می یابد.
✅ب – میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معادل (55%) متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده می باشد . به مقرری افراد متاهل یا متکفل ، تا حداکثر 4 نفر از افراد تحت تکفل به ازاء هر یک از آنها به میزان ( 10% ) حداقل دستمزد افزوده خواهد شد . در هر حال مجموع دریافتی مقرری بگیر نباید از حداقل دستمزد کمتر و از (80% ) متوسط مزد یا حقوق وی بیشتر باشد.
✅الف- جمع مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری اعم از دوره اجرای آزمایشی و یا دائمی آن برای مجردین حداکثر (36) ماه و برای متأهلین یا متکفلین حداکثر (50) ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه و به شرح جدول ذیل می باشد:
جدول سابقه پرداخت حق بیمه حداکثر مدت استفاده از مقرری جمعا با احتساب دوره های قبلی سابقه پرداخت حق بیمه حداکثر مدت استفاده از مقرری جمعاً با احتساب دورههای قبلی برای مجردین برای متأهلین یا متکفلین
📝 از 6 ماه لغایت 24ماه 6 ماه 12 ماه
📝 از 25 ماه لغایت 120 ماه 12ماه 18 ماه
📝 از 121 ماه لغایت 180 ماه 18ماه 26ماه
📝 از 181 ماه لغایت 240ماه 26ماه 36ماه
📝 از 241ماه به بالا 36 50ماه
@laborrelations
لازم به ذکر است افراد مسن مشمول قانون بیمه بیکاری که در هنگام وقوع بیکاری دارای 55 سال سن و یا بیشتر باشند به استناد ماده 10 آئین نامه اجرایی این قانون در صورت عدم اشتغال تا رسیدن به سن بازنشستگی مقرری بیمه بیکاری آنان ادامه می یابد.
✅ب – میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معادل (55%) متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده می باشد . به مقرری افراد متاهل یا متکفل ، تا حداکثر 4 نفر از افراد تحت تکفل به ازاء هر یک از آنها به میزان ( 10% ) حداقل دستمزد افزوده خواهد شد . در هر حال مجموع دریافتی مقرری بگیر نباید از حداقل دستمزد کمتر و از (80% ) متوسط مزد یا حقوق وی بیشتر باشد.
✍️جزئیات بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور
@laborrelations
🔹نایب رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران:
✅افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته اند می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.
ادامه خبر👇
🌐http://www.asriran.com/fa/news/590082
@laborrelations
🔹نایب رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران:
✅افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته اند می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.
ادامه خبر👇
🌐http://www.asriran.com/fa/news/590082
عصر ايران
جزئیات بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور
نایب رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران با تشریح جزئیات اشتغال و بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور گفت: افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته اند می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.
✍️قوانین حقوق و دستمزد
💠اضافه کاری = ساعات اضافه کاری ۱۴۰% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
ماده ۵۹ – در شرايط عادي ارجاع كار اضافي به كارگر با شرايط ذيل مجاز است : الف – موافقت كارگر ب – پرداخت ۴۰% اضافه بر مزد هر ساعت كار عادي.
💠تعطیل کاری =ساعات تعطیل کاری ۱۴۰% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه - ماده ۶۲ – روز جمعه، روز تعطيل هفتگى كارگران با استفاده از مزد مى باشد.
كارگرانى كه به هر عنوان به اين ترتيب روزهاى جمعه كار مى كنند، در مقابل عدم استفاده از تعطيل روز جمعه ۴۰% اضافه بر مزد دريافت خواهند كرد.
💠شب کاری = ساعات شب کاری ۱۳۵% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
ماده ۵۸ – برای هر ساعت کار درشب تنها به کارگران غیر نوبتی ۳۵% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.
✅کارهای نوبت کاری @laborrelations
🔹۱-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر قرار میگیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری ۱۱۰% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
🔹۲-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری ۱۱۵% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
🔹۳-کار نوبت کاری که صبح وشب یا عصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری ۱۲۲٫۵% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
(ساعات شب کاری از ۲۲ تا ۶ بامداد می باشد)
✅در رابطه با محاسبه ي مزاياي پايان خدمت و عيدي ؛
💠سنوات = تعداد روزهاي كاركرد ۳۶۵ روز / حقوق پایه
ماده ۲۴ – كارفرما مكلف است به كارگري كه مطابق قرارداد، يكسال يا بيشتر ……. براساس آخرين حقوق مبلغي معادل يكماه حقوق به عنوان مزاياي پايان كار .
💠عيدي = دو برابر پايه حقوق مشروط به اينكه از سه برابر حداقل حقوق همان سال بيشتر نباشد .
اگر بيشتر نبود = دو برابر پايه حقوق
اگر بيشتر بود = روزهاي كاركرد ۳۶۵ / ۳ * حداقل پايه حقوق
💠نحوه محاسبه حقوق ماهیانه ( ماده ۳۷ قانون کار )
برابر مفاد قانون مدني جمهوري اسلامي ، ماه شمسي ۳۰ روز است، لذا در قانون کار ، مزد و مزاياي متعلقه به کارگر بر مبناي ۳۰ روز محاسبه ميگردد. البته پرداخت مزد و مزاياي متعلقه ، در ماههاي ۳۱ روزه تقسيم بر ۳۰ شده و در عدد ۳۱ ضرب ميگردد و طبيعتا در ماههاي ۲۹ روزه نيز بر عدد ۳۰ تقسيم شده و در ۲۹ ضرب ميگردد .
يعني تعيين حقوق و دستمزد بر مبناي ماه ۳۰ روزه ، و پرداخت آن بر مبناي تعداد روزهاي ماه انجام ميگردد. به اين معني که وقتي از سوي شورايعالي کار ، حداقل مزد کارگران اعلام ميگردد ، اين مبلغ بر مبناي ماه شمسي ( ۳۰ روزه ) اعلام شده ، ولي هنگام پرداخت آن بايستي به تناسب تعداد روزهاي ماه مورد نظر محاسبه گردد.
💠با توجه به اينكه ساعات كاري در روز ۷ ساعت و ۲۰ دقيقه ميباشد پس هر شخص بايد در ماه ۳۰ تا ۷٫۳۳ كار كند كه ميشود ۲۲۰ ساعت حالا اگه جمعه ها و نصف روز پنج شنبه ها و ساير روزهاي تعطيل رو ازش كم كنيم ميشود خالص كاركرد شخص .
مثلا وقتي شخصي در ماه ۱۸۰ ساعت كار ميكند و كل حقوق يك ماه را دريافت ميكند در واقع قسمتي از حقوق كه دريافت ميكند بابت ساعاتي است كه شخص فعاليتي نداشته.
💠در قانون کار ۴۴ ساعت کار در هفته اعلام شده و یک روز جمعه هم استراحت ولی حقوق پرداخت میشود پس:
@laborrelations
۴۴ ساعت / ۶ روز کاری =۷٫۳۳ که همان ۷ ساعت و بیست دقیقه میشود.
خوب روز جمعه هم باید حقوق پرداخت شود پس مشخص شد روز کاری از نظر قانون کار ۷٫۳۳ است و این را در ۳۰ روز ضرب کنید عدد۲۲۰ ساعت در ماه بدست خواهد آمد که شما حقوق ماهانه فرد را بر اساس ۳۰ روز یا ۲۲۰ ساعت محاسبه میکنیم.
💠اضافه کاری = ساعات اضافه کاری ۱۴۰% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
ماده ۵۹ – در شرايط عادي ارجاع كار اضافي به كارگر با شرايط ذيل مجاز است : الف – موافقت كارگر ب – پرداخت ۴۰% اضافه بر مزد هر ساعت كار عادي.
💠تعطیل کاری =ساعات تعطیل کاری ۱۴۰% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه - ماده ۶۲ – روز جمعه، روز تعطيل هفتگى كارگران با استفاده از مزد مى باشد.
كارگرانى كه به هر عنوان به اين ترتيب روزهاى جمعه كار مى كنند، در مقابل عدم استفاده از تعطيل روز جمعه ۴۰% اضافه بر مزد دريافت خواهند كرد.
💠شب کاری = ساعات شب کاری ۱۳۵% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
ماده ۵۸ – برای هر ساعت کار درشب تنها به کارگران غیر نوبتی ۳۵% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.
✅کارهای نوبت کاری @laborrelations
🔹۱-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر قرار میگیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری ۱۱۰% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
🔹۲-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری ۱۱۵% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
🔹۳-کار نوبت کاری که صبح وشب یا عصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری ۱۲۲٫۵% ۲۲۰ ساعت / حقوق پایه
(ساعات شب کاری از ۲۲ تا ۶ بامداد می باشد)
✅در رابطه با محاسبه ي مزاياي پايان خدمت و عيدي ؛
💠سنوات = تعداد روزهاي كاركرد ۳۶۵ روز / حقوق پایه
ماده ۲۴ – كارفرما مكلف است به كارگري كه مطابق قرارداد، يكسال يا بيشتر ……. براساس آخرين حقوق مبلغي معادل يكماه حقوق به عنوان مزاياي پايان كار .
💠عيدي = دو برابر پايه حقوق مشروط به اينكه از سه برابر حداقل حقوق همان سال بيشتر نباشد .
اگر بيشتر نبود = دو برابر پايه حقوق
اگر بيشتر بود = روزهاي كاركرد ۳۶۵ / ۳ * حداقل پايه حقوق
💠نحوه محاسبه حقوق ماهیانه ( ماده ۳۷ قانون کار )
برابر مفاد قانون مدني جمهوري اسلامي ، ماه شمسي ۳۰ روز است، لذا در قانون کار ، مزد و مزاياي متعلقه به کارگر بر مبناي ۳۰ روز محاسبه ميگردد. البته پرداخت مزد و مزاياي متعلقه ، در ماههاي ۳۱ روزه تقسيم بر ۳۰ شده و در عدد ۳۱ ضرب ميگردد و طبيعتا در ماههاي ۲۹ روزه نيز بر عدد ۳۰ تقسيم شده و در ۲۹ ضرب ميگردد .
يعني تعيين حقوق و دستمزد بر مبناي ماه ۳۰ روزه ، و پرداخت آن بر مبناي تعداد روزهاي ماه انجام ميگردد. به اين معني که وقتي از سوي شورايعالي کار ، حداقل مزد کارگران اعلام ميگردد ، اين مبلغ بر مبناي ماه شمسي ( ۳۰ روزه ) اعلام شده ، ولي هنگام پرداخت آن بايستي به تناسب تعداد روزهاي ماه مورد نظر محاسبه گردد.
💠با توجه به اينكه ساعات كاري در روز ۷ ساعت و ۲۰ دقيقه ميباشد پس هر شخص بايد در ماه ۳۰ تا ۷٫۳۳ كار كند كه ميشود ۲۲۰ ساعت حالا اگه جمعه ها و نصف روز پنج شنبه ها و ساير روزهاي تعطيل رو ازش كم كنيم ميشود خالص كاركرد شخص .
مثلا وقتي شخصي در ماه ۱۸۰ ساعت كار ميكند و كل حقوق يك ماه را دريافت ميكند در واقع قسمتي از حقوق كه دريافت ميكند بابت ساعاتي است كه شخص فعاليتي نداشته.
💠در قانون کار ۴۴ ساعت کار در هفته اعلام شده و یک روز جمعه هم استراحت ولی حقوق پرداخت میشود پس:
@laborrelations
۴۴ ساعت / ۶ روز کاری =۷٫۳۳ که همان ۷ ساعت و بیست دقیقه میشود.
خوب روز جمعه هم باید حقوق پرداخت شود پس مشخص شد روز کاری از نظر قانون کار ۷٫۳۳ است و این را در ۳۰ روز ضرب کنید عدد۲۲۰ ساعت در ماه بدست خواهد آمد که شما حقوق ماهانه فرد را بر اساس ۳۰ روز یا ۲۲۰ ساعت محاسبه میکنیم.
ارسال نامه شماره ۱۶۲۰۲/۲۴/۱ مورخ ۵/۱۲/۱۳۷۶ سازمان امور اداري و استخدامي كشور مبني بر تبديل وضعيت كاركنان خريدخدمت (نامه شماره ۲۳/۳۲۰۵۳ مورخ ۱۲/۱۲/۱۳۷۶ وزارت كشور)
استانداري
سلام عليكم
تصوير نامه شماره ۱۶۲۰۲/۲۴/۱ مورخ ۵/۱۲/۱۳۷۶ دفتر امور مديريت هاي فرابخشي سازمان امور اداري و استخدامي كشور بپيوست ارسال مي گردد. خواهشمند است دستور فرماييد با توجه به مفاد نامه مذكور فهرست اسامي كليه ايثارگران شاغل غيررسمي (اعم از حق الزحمه بگير، قرارداد استخدام خريد خدمت، قرارداد استخدام پيماني) را كه بعد از تاريخ بخشنامه شماره ۴۵۴۵/د مورخ ۱۸/۸/۱۳۷۴ در آن استانداري و واحدهاي تابعه تا تاريخ ۱۲/۳/۱۳۷۶ بكارگرفته شده اند با ذكر تاريخ تولد، تاريخ شروع به كار، نوع ايثارگري و مدرك تحصيلي آنان و يا اينكه در فهرست اسامي ۵۸۴ نفريكه سازمان امور اداري و استخدامي قبلاً با استخدام رسمي آنان موافقت نموده بود از قلم افتاده اند، جهت بررسي و اعلام نظر مجدد دفتر مذكور حداكثر تا تاريخ ۲۲/۱۲/۱۳۷۶ بصورت فاكس به اين اداره كل ارسال نمايند.
@laborrelations
ضمناً همانطوري كه در انتهاي نامه فوق الذكر يادآوري نموده است، تصميم گيري در خصوص ايثارگران شاغل غيررسمي آن استانداري توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور براي آخرين بار مي باشد و به فهرست هايي كه متعاقباً به آن سازمان ارسال گردد ترتيب اثر داده نمي شود.
قهرمان رحماني- مدير كل امور اداري وزارت كشور
استانداري
سلام عليكم
تصوير نامه شماره ۱۶۲۰۲/۲۴/۱ مورخ ۵/۱۲/۱۳۷۶ دفتر امور مديريت هاي فرابخشي سازمان امور اداري و استخدامي كشور بپيوست ارسال مي گردد. خواهشمند است دستور فرماييد با توجه به مفاد نامه مذكور فهرست اسامي كليه ايثارگران شاغل غيررسمي (اعم از حق الزحمه بگير، قرارداد استخدام خريد خدمت، قرارداد استخدام پيماني) را كه بعد از تاريخ بخشنامه شماره ۴۵۴۵/د مورخ ۱۸/۸/۱۳۷۴ در آن استانداري و واحدهاي تابعه تا تاريخ ۱۲/۳/۱۳۷۶ بكارگرفته شده اند با ذكر تاريخ تولد، تاريخ شروع به كار، نوع ايثارگري و مدرك تحصيلي آنان و يا اينكه در فهرست اسامي ۵۸۴ نفريكه سازمان امور اداري و استخدامي قبلاً با استخدام رسمي آنان موافقت نموده بود از قلم افتاده اند، جهت بررسي و اعلام نظر مجدد دفتر مذكور حداكثر تا تاريخ ۲۲/۱۲/۱۳۷۶ بصورت فاكس به اين اداره كل ارسال نمايند.
@laborrelations
ضمناً همانطوري كه در انتهاي نامه فوق الذكر يادآوري نموده است، تصميم گيري در خصوص ايثارگران شاغل غيررسمي آن استانداري توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور براي آخرين بار مي باشد و به فهرست هايي كه متعاقباً به آن سازمان ارسال گردد ترتيب اثر داده نمي شود.
قهرمان رحماني- مدير كل امور اداري وزارت كشور
خشنامه به کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
دستورالعمل نحوه تبدیل وضعیت استخدامی در اجرای دادنامههاي شماره 597 الي 652 مورخ 9/12/1383 ديوان عدالت اداري (بخشنامه شماره 108186/1800 مورخ 16/06/1384 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)
به منظور بکارگیری نیروی انسانی جدید و تعیین تکلیف کارکنان پیمانی (با توجه به دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مورخ 9/12/1383) موارد ذیل ابلاغ می گردد:
1- با توجه به مفاد بند «ب» ماده 143 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به کارگیری نیروی انسانی به هر شکل در دستگاه های مشمول ماده 160 قانون مذکور در فضای رقابتی و کسب حداقل امتیازات در امتحانات استخدامی ادواری صورت می پذیرد.
2- دستگاه های مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه می توانند قبول شدگان در امتحانات استخدامی ادواری را که در یک گروه آزمایشی پذیرفته شده اند، در گروه های آزمایشی دیگر بکارگیری نمایند، مشروط بر اینکه مدارک و رشته تحصیلی آنان در شرایط احراز رشته های شغلی مربوط پیش بینی شده باشد.
3- دستگاه های مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت می توانند تا (5) درصد از مجوزهای استخدامی خود را و در صورتی که این میزان کمتر از (5) مجوز استخدامی شود تا (5) مجوز را از بین قبول شدگان در امتحانات استخدامی اداوری که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی می باشند، بدون انتشار آگهی به استخدام پیمانی درآورند.
3- استفاده از مستخدمین پیمانی شاغل در دستگاه های اجرایی در سایر دستگاه ها به شرط دارا بودن مجوز استخدامی، نیاز به طی مراحل استخدامی مجدد در دستگاه جدید ندارد. اینگونه دستگاه ها می توانند ...
4- ...
5- با توجه به تبصره (3) ماده (7) قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی، مصوب 27/10/1366 دستگاه های مشمول قانون استخدام کشوری می توانند آن دسته از مستخدمین پیمانی خود را که تا قبل از تاریخ مصوبه شماره 5435/دش مورخ 08/04/1373 شورای عالی اداری در مشاغل خدماتی (پشتیبانی) (تصویر پیوست) و همچنین در پست ها و مشاغل خدماتی و پشتیبانی موضوع تبصره (2) مصوبه شماره 46/14 مورخ 31/1/1379 شورای عالی اداری (تصویر پیوست) بخدمت پذیرفته اند و در خدمت دستگاه ذیربط می باشند، با دارا بودن شرایط مقرر در تبصره فوق الذکر در صورت تمایل دستگاه، تبدیل وضع نمایند و تقاضای مربوط به تبدیل وضع آنان را به همراه مستندات مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارش نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. طبعاً تبدیل وضع سایر کارکنان پیمانی بجز مشاغل پشتیبانی (اداری و خدماتی) و شرایط مندرج در این بند به صورت دیگر فاقد مجوز قانونی است.
6- آن دسته از مستخدمینی که بر اساس مجوزهای صادره و آگهی های استخدام رسمی قبل از تاریخ 24/6/1381 به خدمت رسمی پذیرفته شده ولی به موجب تصویبنامه شماره 29982/ت37026هـ مورخ 24/6/1381 هیأت وزیران به صورت پیمانی تغییر وضعیت یافته اند، صدور حکم استخدام رسمی آنان در صورت تمایل دستگاه ذیربط و مشروط به طی دوره آزمایشی موضوع ماده (18) قانون استخدام کشوری بلامانع است.
@laborrelations
7- در صورتیکه تأیید حکم استخدام رسمی قطعی مستخدمین آزمایشی که حکم آنان قبلاً پس از طی دوران خدمت آزمایشی با رعایت مقررات مربوط بواسطه ممنوعیت تصویبنامه شماره 29982/ت27026هـ مورخ 24/6/1386 متوقف شده باشد، در صورت تمایل دستگاه ذیربط، تأیید احکام استخدام رسمی توسط دفاتر بخشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، (حسب مورد) بلامانع است.
دستورالعمل نحوه تبدیل وضعیت استخدامی در اجرای دادنامههاي شماره 597 الي 652 مورخ 9/12/1383 ديوان عدالت اداري (بخشنامه شماره 108186/1800 مورخ 16/06/1384 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)
به منظور بکارگیری نیروی انسانی جدید و تعیین تکلیف کارکنان پیمانی (با توجه به دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مورخ 9/12/1383) موارد ذیل ابلاغ می گردد:
1- با توجه به مفاد بند «ب» ماده 143 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به کارگیری نیروی انسانی به هر شکل در دستگاه های مشمول ماده 160 قانون مذکور در فضای رقابتی و کسب حداقل امتیازات در امتحانات استخدامی ادواری صورت می پذیرد.
2- دستگاه های مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه می توانند قبول شدگان در امتحانات استخدامی ادواری را که در یک گروه آزمایشی پذیرفته شده اند، در گروه های آزمایشی دیگر بکارگیری نمایند، مشروط بر اینکه مدارک و رشته تحصیلی آنان در شرایط احراز رشته های شغلی مربوط پیش بینی شده باشد.
3- دستگاه های مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت می توانند تا (5) درصد از مجوزهای استخدامی خود را و در صورتی که این میزان کمتر از (5) مجوز استخدامی شود تا (5) مجوز را از بین قبول شدگان در امتحانات استخدامی اداوری که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی می باشند، بدون انتشار آگهی به استخدام پیمانی درآورند.
3- استفاده از مستخدمین پیمانی شاغل در دستگاه های اجرایی در سایر دستگاه ها به شرط دارا بودن مجوز استخدامی، نیاز به طی مراحل استخدامی مجدد در دستگاه جدید ندارد. اینگونه دستگاه ها می توانند ...
4- ...
5- با توجه به تبصره (3) ماده (7) قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی، مصوب 27/10/1366 دستگاه های مشمول قانون استخدام کشوری می توانند آن دسته از مستخدمین پیمانی خود را که تا قبل از تاریخ مصوبه شماره 5435/دش مورخ 08/04/1373 شورای عالی اداری در مشاغل خدماتی (پشتیبانی) (تصویر پیوست) و همچنین در پست ها و مشاغل خدماتی و پشتیبانی موضوع تبصره (2) مصوبه شماره 46/14 مورخ 31/1/1379 شورای عالی اداری (تصویر پیوست) بخدمت پذیرفته اند و در خدمت دستگاه ذیربط می باشند، با دارا بودن شرایط مقرر در تبصره فوق الذکر در صورت تمایل دستگاه، تبدیل وضع نمایند و تقاضای مربوط به تبدیل وضع آنان را به همراه مستندات مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارش نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. طبعاً تبدیل وضع سایر کارکنان پیمانی بجز مشاغل پشتیبانی (اداری و خدماتی) و شرایط مندرج در این بند به صورت دیگر فاقد مجوز قانونی است.
6- آن دسته از مستخدمینی که بر اساس مجوزهای صادره و آگهی های استخدام رسمی قبل از تاریخ 24/6/1381 به خدمت رسمی پذیرفته شده ولی به موجب تصویبنامه شماره 29982/ت37026هـ مورخ 24/6/1381 هیأت وزیران به صورت پیمانی تغییر وضعیت یافته اند، صدور حکم استخدام رسمی آنان در صورت تمایل دستگاه ذیربط و مشروط به طی دوره آزمایشی موضوع ماده (18) قانون استخدام کشوری بلامانع است.
@laborrelations
7- در صورتیکه تأیید حکم استخدام رسمی قطعی مستخدمین آزمایشی که حکم آنان قبلاً پس از طی دوران خدمت آزمایشی با رعایت مقررات مربوط بواسطه ممنوعیت تصویبنامه شماره 29982/ت27026هـ مورخ 24/6/1386 متوقف شده باشد، در صورت تمایل دستگاه ذیربط، تأیید احکام استخدام رسمی توسط دفاتر بخشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، (حسب مورد) بلامانع است.